A Facebook bejelentette, hogy elérhetővé teszik a „Követés” funkciót, amely révén követhetjük azok tevékenységét, akik bizonyos mobilalkalmazásokat használnak. Egyenesen a Hírfolyamodba kapsz frissítéseket, ha valaki használja azt az alkalmazást, amelyre feliratkoztál.
Például, ha valakit „Követsz” az Instagramban, folyamatosan értesülni fogsz új Instagram fotóiról a Hírfolyamodban.
Ez az új funkció képes növelni a Facebook mobilos bevételeit, hiszen ezáltal a tartalmakat személyre szabottan és célzottan lehet továbbítani, és ez az, amiről az online hirdetők mindig is álmodtak.
Nem valószínű, hogy a mobilalkalmazás-fejlesztők aratják le „Követés” funkció összes gyümölcsét, feltehetően a Facebook jóval nagyobb szeletet hasít ki a tortából. Ez az oka, hogy nem ugrik azonnal az összes fejlesztő, hogy alkalmazásaikba integrálja az új funkciót.
A Facebook továbbra is állhatatosan halad célja felé, hogy az online hirdetési bevételek növelésével pozicionálja magát az egyre virágzóbb mobilpiacon. Nagy bevételi potenciált látnak a mobilos tartalomszolgáltatás területén abban, hogy a frissítéseket szponzorált történetekké alakítsák, majd ezeket némi, a fejlesztőktől és hirdetőktől beszedett juttatás fejében a zsúfolt Hírfolyam elejére helyezzék.
Hogy ez az új funkció mennyire lesz népszerű, az még a jövő zenéje. A felhasználók számára azonban ez még egy lehetőség, hogy állapotfrissítéseket küldjenek a Hírfolyamokba.
Az átverések nemzetközi vadászatában partnerünk a Facecrooks.