Facebook-csalásokat leleplező oldalként, gyakran buzdítjuk olvasóinkat átverések, spamek és egyéb sértő tartalmak jelentésére. De vajon mi történik, ha ráklikkelünk a „jelentem” gombra, és mit tesz a Facebook a problémák orvoslására - ami lássuk be, nem kis feladat, tekintve a sokmilliós felhasználói bázist.
A Facebook Safety közzétett egy bejegyzést és egy infografikát, amelyek ismertetőt nyújtanak a Facebook jelentési procedúrájában érintett belsős csapatokról, útmutatókról és munkafolyamatokról.
A Facebooknak több száz moderátora van négy központba elosztva, akik a közösségi normák alapján kiértékelik a kérdésessé vált tartalmakat. A biztonsági csapat az erőszakos és ártalmas viselkedésről szóló bejelentéseket vizsgálja ki, míg a beszédes nevű „gyűlölet- és zaklatásfelügyelő csapathoz" tartozik például a gyűlöletbeszédhez kapcsolódó panaszok kezelése. A sértő tartalmat felügyelő csapat a csalások, spamek, szexuális tartalmak és visszaélések kivizsgálásával foglalkozik, végül a negyedik központban a hozzáféréseket ellenőrző csapat a feltört és csalásra használt fiókokról szóló bejelentéseknek jár utána.
A biztonsági csapat feladata továbbá az is, hogy értesítse a bűnüldöző szerveket valós fenyegetés megjelenése esetén.
A „jelentés”, ahogy a fenti infografika bemutatja, egy olyan eszköz, amelyet nem csak a Facebook, de akár ismerősök irányába is alkalmazhatnak a felhasználók a hatékonyabb problémamegoldás érdekében.
A Facebook nehezen birkózna meg önállóan a felmerülő problémahalmazzal, ezért több mint 30 különféle szervezettel lépett partneri kapcsolatba az effektívebb megelőzés és utólagos kezelés céljából.
Az átverések nemzetközi vadászatában partnerünk a Facecrooks.