Ha mostanában jár valaki a Facebookon, könnyen szembetűnik az oldal legújabb vívmánya, a „lájk” hangulatjelek (vagy emojik). Most már az eddig egyetlenként használható felfelé mutató hüvelykujj – a jól megszokott lájkolás ‒ helyett további öt hangulatjelből (szeret, nevet, nahát, szomorú és dühös) választhatunk, hogy még disztingváltabban fejezhessük ki érzéseinket egy adott poszttal kapcsolatban.
Azoknak, akik már évek óta követelték a „nem szeret” gomb bevezetését, ez a változás egy rég várt, de annál szívesebben fogadott újdonságot hozott. Azonban azok biztosan nem örülnek neki, akik eddig is attól tartottak, hogy a Facebook túl sokat tudhat meg a felhasználókról.
A Mic szerint a Facebook megerősítette, hogy adatokat fog gyűjteni az emojik használatának elemzésével, hogy mit és mennyire szeretünk, hogy még jobban személyre szabhassa a Hírfolyamot.
„A Facebook arra törekszik, hogy kitalálja, mi tartja a felhasználókat még inkább a Hírfolyam olvasása mellett”, írta Jack Smith a Micben. „Minden kedvelés, minden megosztás és minden kattintás még több adatot jelent a Facebook algoritmusa számára. Ez pont olyan, mint egy fát öntözni, amelynek a gyökerei egyre mélyebbre és mélyebbre hatolnak. Minden interakcióval jobban megismer bennünket a Facebook.”
Természetesen ez nem az első alkalom, hogy a Facebook a felhasználók érzelmeivel „játszott”: 2014-ben az oldal bejelentette, hogy 700 000 felhasználót tanulmányozott, hogy meghatározza, a tartalom változtatása a Hírfolyamban milyen hatással van az érzelmeikre.
Tehát jó, ha tisztában vagyunk vele, hogy amíg az új hangulatjelek nagyobb szabadságot biztosítanak érzéseink kifejezésére, addig használatukkal több információt is szolgáltatunk ki magunkról a Facebook részére.
Forrás: Facecrooks