A Google és a Bing nyomdokaiba szeretne lépni a Facebook – a felhasználókat azonban nem igazán villanyozta fel ez a hír.
Egy felmérés szerint hiába szerezné meg a világpiac közel negyedét, a közösségi oldal jobban tenné, ha még várna a bevezetéssel.
A Greenlight által készített felmérésben 500 személyt (diákokat, rendőröket, egészségügyi dolgozókat, és így tovább) kérdeztek meg arról, hogy használnák-e a Facebook új keresőjét, ami a korábbinál jóval egyszerűbbé tenné a megosztott információk, képek, videók közötti keresést.
A Greenlight kérdései arra vonatkoztak, hogy mit szólnának a felhasználók ahhoz, ha a Facebook egy saját keresőt indítana, olyat, ami a Google és a Bing vetélytársa lehetne. A válaszokból kiderült, hogy 48 százalékuk nem igazán lelkes az ötletért, 26 százalék konkrétan elutasító volt, a maradék pedig csak valószínűleg nem használná az új motort. Azok, akik biztos előnyben részesítenék a Facebook keresőjét, mindössze 5 százaléknyian voltak.
Na és mi történne akkor, ha az új kereső jobb lenne a maiaknál? Ebben az esetben 27 százalék „lehet” hogy áttérne rá.
Mindezek ellenére a Greenlight szerint a Facebook egyből 22 százalékos részesedést szerezne a keresők piacán, és ezzel a legtöbb országban a második helyre kerülne a Google mögött. Ehhez pedig nem is kellene valami különlegeset alkotni, mondja a felmérést végző cég vezetője, Andreas Pouros, akinek véleménye szerint a Facebook pár év alatt akár az 50 százalékos részesedést is elérhetné a Google-felhasználók átcsábításával. A Facebookon idén februárban egyébként 336 millió keresést végeztek, amivel az Egyesült Államokban a kilencedik helyre került fel.
A felmérés egyik érdekes adata még, hogy a Google felhasználóknak mindössze 23 százaléka használta a keresési találatok melletti +1 gombot (a Facebookon 35 százalék a lájkolók aránya), és a válaszadók 28 százaléka nem is tudta, hogy mire való ez a +1 gomb!
Forrás: Search Engine Watch.