Vírusírtó Blog

Légkondival zaklatnak a lapátra tett férfiak

2018.08.23. 13:26 G Data

frusztralt-no-okostelefon-kiemelt.jpgAz Egyesült Államokban egyre több nő hívja a különböző segélyvonalakat azért, mert a volt élettársa a lakásába telepített különböző okoseszközökön keresztül zaklatja. A G DATA arra figyelmeztet, hogy a szakítás részeként ma már érdemes minden eszközt a gyári állapotára visszaállítani, majd a hozzájuk tartozó jelszavakat lecserélni.


A volt feleség hálószobájának lehűtése 15 fokra, vagy éppen felmelegítése 30 fokra – mindkettő egyszerűen megtehető az internetre csatlakoztatott okos légkondicionáló berendezés segítségével, amelyet az elköltözött férj távolról irányíthat a telefonjára telepített alkalmazással. De meg lehet változtatni a számzáras ajtó vagy a riasztóberendezés kódját, lehet módosítani a termosztát beállításait, lekapcsolni a világítást, vagy akár elindítani a locsolórendszert. A lapátra tett férfiak igen kreatívak, amikor kellemetlenkedésről van szó.


A problémára a New York Times hívta fel a figyelmet cikkében, amely hangsúlyozza, hogy elsősorban a nőket érinti a zaklatásnak ez az új formája. A helyzetet tovább árnyalja, hogy a McKinsey tanácsadócég jelentése szerint az okosotthonok népszerűsége folyamatosan növekszik, és a házaknak, lakásoknak egyre több része vezérelhető távolról. A G DATA magyarországi képviselete hazai esetekről is tud: egy nőt például úgy zaklatott volt élettársa, hogy az éjszaka közepén különböző rockzenéket kezdett el lejátszani a ház audiórendszerén.


Az esetekben általában közös, hogy az okosotthont nem a nők, hanem a technológia iránt rajongó férfiak alakították ki. Mivel az eszközöket ők állították be, ezért az ő jelszavukkal lehet a beállításokat megváltoztatni, az otthonban maradt nők pedig a legtöbbször teljesen tanácstalanok abban, hogy mit kellene tenniük.


A G DATA szakértői hangsúlyozzák, hogy ma már minden elválásnak részét képezi az informatikai válás is. Szakítás után érdemes lecserélni a levelezéshez és a közösségi oldalakhoz tartozó jelszavakat, beállítani a kétlépcsős azonosítást. Ezután következhet a wifi jelszavának megváltoztatása, a router gyári állapotra történő visszaállításához akár az internetszolgáltató segítségét is kérhetjük. A különböző okoseszközökkel – légkondicionálóval, termosztáttal, hangrendszerrel – egyesével is foglalkozni kell. Ha ezek felhőszolgáltatásokhoz csatlakoznak, akkor a fiókok jelszavát is le kell cserélni, vagy teljesen új felhasználót kell létrehozni. Ha pedig a fenti lépések nem működének, akkor érdemes az eszközöket áramtalanítani, és szerelőt hívni hozzájuk.

Az elektronikus szakítás ajánlott lépései

  • Cseréljük le az összes fontos jelszavunkat, például a levelezéshez, közösségi oldalakhoz.
  • Változtassuk meg az otthoni wifi hálózat jelszavát, vagy állítsuk vissza a router alapbeállításait.
  • Az okoseszközökhöz tartozó felhőszolgáltatásokban készítsünk új felhasználói fiókokat.
  • Ha a fenti lépések nem működnek, akkor áramtalanítsuk az okoseszközt, vagy hívjunk szerelőt.
  • Ügyeljünk arra, hogy minden eszközön megváltoztassuk a beállításokat.
Tetszett a bejegyzés? Lájkolj minket a Facebookon!

Írj kommentet

A bejegyzés trackback címe:

https://virusirto.blog.hu/api/trackback/id/tr9614197285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Értesülj az új átverésekről a Facebookon!

Címkék

adatbiztonság (1) adathalászat (10) adatvédelem (35) Adobe (1) alkalmazás (13) amazon (1) android (36) android market (1) anonymus (1) apple (8) arcfelismerés (2) arcfelismerési technológia (1) átverés (41) Audi (1) bank (1) BankGuard (1) bankkártya (4) biometrikus azonosító (1) bitcoin (1) biztonság (20) blizzard (1) botnet (1) bouncer (1) celeb (1) cenzúra (1) chat (1) Chrome (1) cnn (1) csalás (8) csoport (1) cyberbullying (1) ddos (1) dnt (1) domén (1) e-book (1) e-mail (1) email (4) emoji (1) engedély (1) esemény (1) EU (1) europol (3) Facebook (10) facebook (129) Facebook hangulatjelek (1) fbi (3) felhő (1) felmérés (17) féreg (2) fiók (1) Flame (1) foci (1) frissítés (1) gdata (1) geotagging (2) Gmail (1) google (9) gps (1) gyermek (2) G Data (33) G data (3) g data (6) G Data BankGuard (1) G Data jelszómenedzser (1) G Data TotalProtection (1) hack (2) hacker (36) híresség (1) hoax (1) Hotmail (1) hozzáférés (2) hummer (1) idővonal (2) információbiztonság (2) instagram (4) intel (1) internet (4) internetbiz (1) internetbiztonság (62) ios (1) iOS (2) ipari kémkedés (1) jelszó (2) Jelszókezelő (1) jogok (3) kártevő (47) katasztrófa (1) kémkedés (1) kémprogram (1) keresés (1) kéretlen program (1) kiberbűnözés (2) kiberháború (3) kínai közösségi média (1) komment (1) közösségi média (1) közösségi portál (1) lájk (1) like (4) Linux (1) linux (1) mac (1) macintosh (1) maya (1) média (1) megosztás (6) metaadat (1) Microsoft (2) mobiltelefon (5) napló (1) Nigéria (3) okosóra (1) okostelefon (2) olimpia (1) online (3) Online bankolás (1) online bankolás (1) Ötven Cent Csoport (1) password (1) phising (1) Pokémon Go (1) Popcorn TIme (1) poszt (1) ransomware (13) rendőrség (2) rootkit (1) sérülékenység (9) Skype (1) skype (2) smart tv (5) spam (10) személyi (3) születésnap (1) szülői felügyelet (1) tartalomszűrés (1) tartózkodási hely (1) ThyssenKrupp (1) törlés (1) torrent (3) trójai (19) twitter (1) update (1) usb (5) vásárlás (1) védelem (2) végítélet (1) videó (1) vírus (2) virusirtó (1) vírusirtó (12) VirusTotal (1) visszaélés (1) Vista (1) vízjel (1) vodafone (1) warcraft (1) Weibo (1) whatsapp (1) wifi (3) Windows (2) windows (1) wordpress (1) World of Warcraft (1) WoW (1) Yahoo (1) Yahoo! (1) zaklatás (1) Zeus (1) zsaroló kártevő (5) Címkefelhő