Vírusírtó Blog

Költséges informatikai kimaradások

2017.06.22. 09:13 G Data

network-monitoring.jpgHa leáll egy vállalat szervere vagy megbénul az informatikai infrastruktúrája, az jelentős költséggel járhat a cég számára. Mégis kevesen használnak hálózatfelügyeleti megoldásokat, amelyek segítségével megelőzhető lenne a szolgáltatások kimaradása.


Az informatikai leállások költségesek és idegesítőek. Elérhetetlenné válik a cég jól menő internetes áruháza, vagy az irodában nem tudnak nyomtatni – csak két példa a számos hibalehetőségre.


Mindeközben kevés vállalat használ úgynevezett hálózatfelügyeleti megoldást, amelynek segítségével folyamatosan monitorozni lehet például egy szerver válaszidejét, vagy akár a nyomtatókban lévő papír mennyiségét. Az így kapott mérőszámokhoz ezután riasztások állíthatóak be, így a rendszergazda idejében értesül arról, ha egy hálózati szolgáltatásban nem kívánt változás áll be.


A hálózatfelügyelet segítségével például azonnal riasztást kaphat az adminisztrátor, ha a vállalat weboldalát szolgáltatásmegtagadással járó támadás (DDoS) éri egy botnetből.


A G DATA Network Monitoring kezelőfelületén a rendszergazdák könnyen áttekinthető módon láthatják a hálózat történéseit. A G DATA Kezelőközpontban elérhető megoldást minden vállalati G DATA ügyfél ingyenesen próbálhatja ki.


g-data-network-monitoring.jpg

Tetszett a bejegyzés? Lájkolj minket a Facebookon!

7 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://virusirto.blog.hu/api/trackback/id/tr7312612765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.06.22. 12:22:07

Ö... ha ezt(azonnali riasztás DDoS támadásról) élőben adja elő valaki, akkor megkérdezem tőle, hogy akkor most hova szarjak?
Értsd: ha DDoS alatt áll a szolgáltatás, sokmindent nem tehetek, ha nem vagyok egy google vagy fészbúk.

G Data 2017.06.22. 12:39:16

@hullajelölt88: rengeteg információ van a neten arról, hogyan kell védekezni a DDoS támadások ellen, mind magyar, mind angol nyelven.

De a védekezés első lépése mindig egy korai riasztási rendszer kiépítése, ami értesít arról, ha egy szerver feltételezhetően támadás alatt áll. Erről szól a network monitoring. Ha nincs hálózatfelügyeleti megoldás, akkor jellemzően csak úgy ismeri fel a támadást a cég, hogy szolgáltatások elérhetetlenné válnak.

Mindettől függetlenül kérlek, hogy ne használj illetlen kifejezéseket a kommentekben! :-)

2017.06.22. 15:44:05

@G Data: kis cég, saját szerverrel, DDoS (nem DoS!) ellen? Adj egy linket plíz! Én még ott tartok, hogy ez ellen nem sokat lehet tenni.

2017.06.22. 15:59:58

@G Data: felreértesek elkerülése végett: cloudflare jellegű megoldás nem érdekel. Saját szerverekről beszélek.

G Data 2017.06.23. 10:11:26

@hullajelölt88: pedig a védekezés jelentősen egyszerűsíthető úgy, hogy megfelelő szolgáltató partnert választasz, és rá bízod az infrastruktúra felépítésének jelentős részét. Persze nem biztos, hogy találsz ehhez megfelelő partner az országban, így az európai hoszting cégeket is érdemes megnézni.

Egyébként egy védekezési mód lehet, ha a DNS-ben alacsony cache időket állítasz be (5 perc a szokásos több óra helyett), és mozgatni tudod a szolgáltatást különböző szerverek között. (Akár virtualizált környezetben, de ugyanazon a vason.)

Általában néhány oldalt vagy szolgáltatást támadnak, ezekből adott esetben lehet "light" verziót készíteni.

Érdemes a szolgáltatás felépítését is végig gondolni: az erőforrás-igényes szolgáltatásokat csak belépett felhasználók érjék el, a többiek egy "light" verziót kapjanak.

De alapvetően ha egy kis cég szeretne saját szerverrel felépíteni egy nagyon népszerű szolgáltatást (amit valószínűleg támadni is fognak), akkor lehet, hogy érdemes nem a házon belül hosztolni. (Ha megoldható.)

Nekünk jó tapasztalataink vannak például a WPEngine nevű céggel (Wordpress hosting): wpengine.com/our-difference/secure-wordpress-hosting/

De szerintünk ezeket te is tudod... :-)

A network monitoring nem fogja megelőzni a támadást, és nem is fogja elhárítani. Csak abban segít, hogy minél hamarabb értesülj róla, annak érdekében, hogy minél hamarabb megtehesd a szükséges intézkedéseket. (Ha ez a szükséges intézkedés csak annyi, hogy "karbantartás alatt" felirat kerül a weboldalra, akkor annyi. Ha pedig mondjuk szállítmányozással foglalkozik a cég, és ilyenkor e-mailt kell küldeni a szállítmányozó partnereknek, vagy körbe kell telefonálni őket, akkor pedig ezt tudjátok minél hamarabb elkezdeni.)

2017.06.23. 11:53:37

@G Data: épp erről beszélek, hogy ha felhős tárhely, akkor o.k., de ott engem miért érdekeljen egy ilyen riasztás, ott ezt az örömöt átengedem a felhő üzemeltetőnek. Viszont ha saját, akkor... (bocs, kicsit hulla vagyok, lehet, hogy figyelmetlenül olvastalak)

Értesülj az új átverésekről a Facebookon!

Címkék

adatbiztonság (1) adathalászat (10) adatvédelem (36) Adobe (1) alkalmazás (13) amazon (1) android (36) android market (1) anonymus (1) apple (8) arcfelismerés (2) arcfelismerési technológia (1) átverés (41) Audi (1) bank (1) BankGuard (1) bankkártya (4) biometrikus azonosító (1) bitcoin (1) biztonság (21) blizzard (1) botnet (1) bouncer (1) celeb (1) cenzúra (1) chat (1) Chrome (1) cnn (1) csalás (8) csoport (1) cyberbullying (1) ddos (1) dnt (1) domén (1) e-book (1) e-mail (1) email (4) emoji (1) engedély (1) esemény (1) EU (1) europol (3) facebook (129) Facebook (10) Facebook hangulatjelek (1) fbi (3) felhő (1) felmérés (17) féreg (2) fiók (1) Flame (1) foci (1) frissítés (1) gdata (1) geotagging (2) Gmail (1) google (9) gps (1) gyermek (2) G data (3) g data (6) G Data (35) G Data BankGuard (1) G Data jelszómenedzser (1) G Data TotalProtection (1) hack (2) hacker (36) híresség (1) hoax (1) Hotmail (1) hozzáférés (2) hummer (1) idővonal (2) információbiztonság (2) instagram (4) intel (1) internet (4) internetbiz (1) internetbiztonság (62) ios (1) iOS (2) ipari kémkedés (1) jelszó (2) Jelszókezelő (1) jogok (3) kártevő (47) katasztrófa (1) kémkedés (1) kémprogram (1) keresés (1) kéretlen program (1) kiberbűnözés (2) kiberháború (3) kínai közösségi média (1) komment (1) közösségi média (1) közösségi portál (1) kriptobányászat (1) lájk (1) like (4) linux (1) Linux (1) mac (1) macintosh (1) maya (1) média (1) megosztás (6) metaadat (1) Microsoft (2) mobiltelefon (5) napló (1) Nigéria (3) okosóra (1) okostelefon (2) olimpia (1) online (3) Online bankolás (1) online bankolás (1) Ötven Cent Csoport (1) password (1) phising (1) Pokémon Go (1) Popcorn TIme (1) poszt (1) ransomware (13) rendőrség (2) rootkit (1) sérülékenység (9) Skype (1) skype (2) smart tv (5) spam (10) személyi (3) születésnap (1) szülői felügyelet (1) tartalomszűrés (1) tartózkodási hely (1) ThyssenKrupp (1) törlés (1) torrent (3) trójai (19) twitter (1) update (1) usb (5) vásárlás (1) védelem (2) végítélet (1) videó (1) vírus (2) vírusirtó (12) virusirtó (1) VirusTotal (1) visszaélés (1) Vista (1) vízjel (1) vodafone (1) warcraft (1) Weibo (1) whatsapp (1) wifi (3) windows (1) Windows (2) wordpress (1) World of Warcraft (1) WoW (1) Yahoo (1) Yahoo! (1) zaklatás (1) Zeus (1) zsaroló kártevő (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása